Jobbtider

usch, den här veckan har varit minst sagt GRÄSLIG. Jobbat mellan 08.00 och kommit hem till huset mellan 21.00-22.30 hela veckan. Mog för att det varit hundträning fler kvällar som gjort att det blivit sent men ändå... Hundarna blir lycklig för vi är inne i huset o inte bara ute och flänger! :D
Hillary gick ju som sagt och blev SVENSK UTSTÄLLNINGSCHAMPION härom veckan och nu börjar hon sin nya jakt efter internationella titeln.. Förra helgen var hon ner till Hässleholm och blev där placerad som BIM och fick CACIB! Duktiga, och fina, Gullan!

Irma och jag har träna lydnad som en tok, för jag har nämligen anmält oss till två till lydnadstävlingar i klass 1. En i Hudiksvall och en i Ockelbo. Vill ha ett LP1 i sommar för att kunna kanske köra in och träna in tvåan i sommar och höst eventuellt... I måndags hade vi ju vår träff med tävlingsgruppen som vanligt och byggde banor och körde som dårar :) En hoppbana och en agilitybana sen körde vi typ 4 varv på varje.. Hon blev rätt mör ska medges ;) haha

Smilla har börjar träna in ställande och läggande under gång och det går ganska bra tycker jag... Blir nog bra i sommar när jag hinner vara med henne MER, hon gillar inte när resten av familjen får passa henne på dagen och jag kommer hem o hämtar henne... Då har vi inte tid att köra lydnad ordentligt utan då måste vi MYSA!!!!! och då söker hon typ kontakt konstant - vilket är bra - men det blir lite terrierskrik mellan när hon får beröm så de känns.. sådär ;) Men hon är duktig!

Rakel körs också in i klass 1 i lydnad men tycker väl att det är sådär.. De hon gilalr kör hon som fan på, resten går mest lull-lull... Men men, huvudsaken blir att hon funkar att ha lös allmänt och fixar grytet. Då är jag nöjd med henne...




Nu ska jag släppa hundarna i skogen en sväng innan mat, läxläsning och lite mys i soffan!
Bilden är på Hillary! (SE UCH BOMBAX HERA)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0