Bryt ihop och kom igen...

citerat en av mina bästa vänners ständiga påminnelse till mig, bryt ihop och kom igen.

Men visst blir man ledsen, de dagar Rakel inte alls känner för lydnad och man är 4,5 poäng från förstapris. Känns så onödigt... kunde hon inte bara haft 160 p så vi slapp åka ÄNNU en tävling bara för hon är på surhumör. Poäng på alla moment, bland annat en 9,5 på inkallning.... Men linförigheten surade hon SÅ INIHELVETE. Varje sväng med halt satte hon sig PÅ mina fötter... så slutade ju med en 6a.... ja, herregud, denna hund... Domaren påpekade dock på helhetsintrycket att de var en alert och pigg tik, men på fel humör. så. ja, på lördag smäller det igen. i Hudik fick jag efteranmäla! Så drömmen om LP1 på Rakel i höst lever kvar...

och sen var det Irma.... Kanonpoäng på allt utom fjärren, som blev konstig då hon la sig snett från början stackaren... så när hon la sig så blev de ju skitsvårt att komma upp, så hon var tvungen att rulla runt för att komma upp... DOCK hade hon kvar stjärten på samma ställe så hon fick en 6a... ahhahaha.. resten jättefina poäng, förutom Rutan som hon såklart nollade... de är vår grej nu. 145poäng med en nolla på rutan. De räcker med att hon kommer in i rutjäveln så har vi direkt ett förstapris. Nu börjar ja faktiskt tappa hoppet på riktigt. det är inte roligt när hon sumpar det VARJE gång. Hon gör liksom fria föl på 8,5-9 nu. det är HELT sjukt för att vara terrier av vad ja kan se på resultat annars...

men som rubriken säger... och Lisa alltid säger... bryt ihop och kom igen... även fast jag blir ledsen.. när jag vet att de kan... och denna ruta... går kanon på träning... men de har låst sig... och vi står still...
men vi kommer igen... kanske...




tänker dock skryta om vår Hillary.. som inte alls gillar konstgryten.. Men förra veckan gjorde ett riktigt fint förliggarjobb på 2 timmar.. och fick sin första grävling skjuten för sig.

och när jag sa till min Gustav i lördags då jag bröt ihop totalt för att Rakel missade.. o sa att de inte funkade nånting nu och att de var fan lika bra att ja la ner för jag är världens sämsta jäkla hunddomptör och tränare...
"du, vare inte du som för två helger sen gjorde ett fullpott grytprov med en tik som inte har nå jakt bakåt?"
- jo
"vare inte du som fixade fyra championat på Irma på 7 veckor?"
- jo
"dåså, du klarar ju detta.. är bara omständigheter... och för mig, är du alltid den duktiga på hundar. och jag beundrar dig oavsett om ni vinner varje lydnadstävling eller ej...."

Och nu, tar vi nya tag och laddar för nya tävlingar, och nya möjligheter.. Men ja känner att jag har SÅ mkt att bevisa för alla. och Rakel, jag unnar verkligen min älskade Rakel framgång efter all skit som sägs.

så tills nästa gång bryter vi ihop och kommer igen...
och ingen har sett nåt än...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är bra Frida! Nu kör vi igen. Om du hinner kan vi ju köra lite kommendering innan tävlingen någon dag.



Tänk också på mig som har startat 12 (!!!!) gånger i klass 3. Kommer du ihåg när jag ringde och grinade för att jag nollade 4 av de 5 första momenten i Sandviken? =) Jag är uppe på hästen igen :)

2010-10-11 @ 21:45:09
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com
Postat av: Johanna

Upp med hakan! Jag är jätteimponerad av er och får fina terrier-förebilder för mig och Mossa.

2010-10-12 @ 23:05:27
URL: http://lillamossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0